Jak sobie radzić ze stresem i trudnymi emocjami – trening umiejętności

JAK SOBIE RADZIĆ ZE STRESEM I TRUDNYMI EMOCJAMI

 (np. złość, wstyd, lęk, poczucie winy)

– TRENING UMIEJĘTNOŚCI

Szkolenie przeznaczone jest dla:   

każdej zawodowej grupy zorientowanej na rozwój osobisty i zawodowy, doskonalającej standardy wykonywanej pracy. Szczegółnie zapraszamy  osoby działające w oparciu o kontakt interpersonalny , działania pomocowe , edukacyjne.

Cel zajęć: Zwiększenie umiejętności rozpoznawania, nazywania , wyrażania i radzenia sobie z trudnymi emocjami  i sytuacjami stresowymi.

 Szkolenie jest prowadzone  w formie wykładowo-warsztatowej. Obejmuje naukę  skutecznych sposobów percepcji  i  ekspresji  emocji  i  związanych z nimi zachowań w sytuacjach trudnych,  zarówno w  doświadczeniach życia zawodowego jak i osobistego.

Rezultaty: Uczestnik wie jak wyglądają różne formy działań terapeutycznych

i umie się nimi posługiwać 

W PROGRAMIE m.in..:

1.Emocje- źródła, funkcje

2.Modele złości /naturalna, chroniczna, unikanie/.

3.Inwentarz złości i co się za nią kryje

4.Konstruktywne wyrażanie  złości.

5.Stres-zjawisko, przyczyny, konsekwencje/świadome, nieświadome/

6.Profilaktyka, metody  radzenia sobie ze stresem

– koherencja,

-relaksacja/medytacje, wizualizacje,/

– gospodarowanie czasem, wyznaczanie, realizacja celów ,

-zwiększanie asertywności

Trening umiejętności społecznych/ intra i interpersonalnych

TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH/INTRA

 I INTERPERSONALNYCH

Termin: 21-22.06.2014

Szkolenie przeznaczone jest dla: 

Grupy zawodowe,/ i inne/  działające na rzecz pomocy społecznej , integracji środowiskowej ,

Szkolenie głównie  w formie warsztatowej  zorientowane na poszerzanie samoświadomości , samooceny ,wiedzy o budowaniu i jakości kontaktów społecznych

Cel zajęć:

Zwiększenie efektywności komunikowania się z otoczeniem społ. przez lepsze rozumienie siebie  i innych we wzajemnych relacjach

W PROGRAMIE m.in..:  

1. Techniki komunikowania i utrzymywania kontaktu

2. Systemy postrzegania świata/wzrokowy, słuchowy, kinestetyczny/

3. Komunikacja werbalna , niewerbalna

4. Komunikacja bez przemocy:

– wyrażanie własnych opinii,

– przyjmowanie i wyrażanie krytyki,

– przyjmowanie i wyrażanie   komplementów

5. Podstawy dobrego kontaktu

6.Obraz własnej osoby

– samoocena ,jej elementy

– doświadczanie  i wyrażanie uczuć

– rozumienie  siebie/cele, decyzyjność,  działanie/

– konstruowanie pozytywnego wizerunku

– jak o siebie dbać?

Astrologia od podstaw

ASTROLOGIA OD PODSTAW

V edycja – trwa rekrutacja do nowej grupy. Rozpoczynamy 1 marca 2014

PROGRAM NAUCZANIA:

1. Zapoznanie z symboliką planet:

Słońce, Księżyc, Merkury, Mars, Wenus, Jowisz, Saturn, Uran, Neptun, Pluton, Prozerpina.

2. Aspekty w astrologii i ich działanie:

Koniunkcje, Półseksty, Seksty, Kwadratur, Trygo, Kwinkunks, Opozycja

3. Cztery żywioły i ich znaczenie:

Ogień, Ziemi, Powietrz, Woda

4. Analiza jakości kardynalnych, stałych, zmiennych
5. Charakterystyka znaków zodiaku i 12 sektorów horoskopu:

Baran, Byk, Bliźnięta, Rak, Lew, Panna, Waga, Skorpion, Strzelec, Koziorożec, Wodnik, Ryby

6 . Reguły i zasady interpretacji horoskopu
   (położenie planet w znakach i domach, słońce w domach horoskopu, władca horoskopu w domach, planety retrogradujące i stacjonarne, planety na osiach horoskopu, midpunkty, węzły księżycowe, aspekty planet).

Kurs 3 miesięczny prowadzony w Łodzi w godzinach popołudniowych w środy 

Uwaga! Trwa rekrutacja na kurs prowadzony tylko w weekendy.

Wewnętrzne dziecko -odkryj, zadbaj i pielęgnuj je w sobie

WEWNĘTRZNE DZIECKO

– odkryj, zadbaj i pielęgnuj je w sobie

Szkolenie przeznaczone jest dla: 

Osób z grup zawodowych pracujących z dziećmi, młodzieżą, osobami dorosłymi ,zajmującymi się interwencją, udzielaniem wsparcia w sytuacjach problemowych na poziomie emocji i relacji.

Zapraszamy także osoby indywidualne zainteresowane wewnętrznym rozwojem.

Cel zajęć:

Rozszerzenie wiedzy  na temat organizacji  i rozumienia wewnętrznych doświadczeń rozwojowych człowieka .

– Poszerzenie  warsztatu pracy o nowe metody  oddziaływania w kontakcie z podopiecznym.

Szkolenie nastawione jest nastawione na pełeniejsze rozumienie zachowań będących skutkiem wcześniejszych doświadczeń życiowych.

W PROGRAMIE m.in..:

1.Stosunek do dziecka i dzieciństwa w różnych kulturach i okresach historycznych.

2.Podstawowe potrzeby psychiczne dziecka na różnych etapach jego rozwoju.

3.Nabywanie umiejętności w procesie rozwojowym.

4.Wpływ wydarzeń z dzieciństwa na samopoczucie, postawy, zachowania w dorosłym życiu.

5.Odzyskiwanie  swojego wewnętrznego dziecka –  metody pracy.

 6.Jak chronić wewnętrzne dziecko.

Pomoc psychologiczna dla ofiar wypadków

POMOC PSYCHOLOGICZNA DLA OFIAR WYPADKÓW I KATASTROF ORAZ OSÓB BĘDĄCYCH W OBLICZU UTRATY, OSIEROCENIA I ŻAŁOBY

Szkolenie przeznaczone jest dla: 

 pracowników: MOPS, PCPR, DPS, policji, straży miejskiej, organizacji pozarządowych

szczególnie: pedagogów, psychologów, pracowników socjalnych,wolontariuszy,

oraz wszystkich osób zaineresowanych tematem

Cel zajęć:   uzupełnienie wiedzy uczestników dotyczącej diagnozowania ASD – ostrej reakcji na stres i PTSD – zaburzeń stresowych pourazowych oraz ćwiczenie umiejętności terapeutycznych.

Termin: 5-6 kwietnia 2014                                                     Miejsce:   Łódź  cena : 350 zł.

sobota: 11.00-14.30 i 15.30 -19.00, niedziela: 9.00-15.00  

   Szkolenie obejmuje teoretyczne i praktyczne aspekty pomocy psychologicznej w sytuacji przeżywanego kryzysu. Ponadto uczestnicy będą mogli nabyć wiedzę na temat pomocy psychologicznej i interwencji kryzysowej w obliczu utraty i żałoby.

Program szkolenia: 

Kryzys i trauma – interwencja kryzysowa w sytuacjach traum indywidualnych i katastrof masowych 

1.PTSD i ASD

-definicje, kryteria diagnostyczne, epidemiologia, narzędzia pomiaru, czynniki ryzyka, mechanizmy rozwoju zaburzeń /model adaptacyjny/

-przegląd podejść teoretycznych do zjawiska traumy. Implikacje dla terapii.

-terapia pacjentów z zaburzeniami po stresie traumatycznym– przegląd podejść teoretycznych

-stosowane metody i techniki terapeutyczne / Techniki ekspozycyjne, systematyczna desentysyzacja, flooding technique, technika "przewijania", technika ograniczania traumatyzacji , EMDR, poznawcza restrukturyzacja, techniki łączone.

 2. Interwencja kryzysowa na miejscu katastrofy

-procedury stosowane w trakcie akcji ratunkowej i po jej zakończeniu

-kryzysy „rocznicowe” w społecznościach dotkniętych traumą zbiorową

-pomoc dla służb ratowniczych /Critical Incydent Stress Debriefing Team/ 

3.Kryzys utraty osoby bliskiej

-dynamika procesu żałoby

-zjawiska patologiczne w przebiegu procesu /zablokowanie, wycofanie się, żałoba odroczona, reakcja zniekształcona, patologiczna identyfikacja/

-mechanizmy dysfunkcji w procesie przeżywania utraty

-zjawisko żałoby antycypowanej

-interwencja i terapia w sytuacji traumatycznej żałoby  

Uczestnicy po zakończonych zajęciach uzyskują certyfikat

Angielski dla początkujących

Angielski dla początkujących, poziom A2

Specjalizujemy się w prowadzeniu praktycznych zajęć z języka angielskiego z wykorzystaniem metod szybkiego uczenia się. Metody te mają na celu przyspieszenie procesu uczenia się w sposób naturalny, zgodny z indywidualnymi cechami (szybkością przyswajania wiedzy i umiejętności) oraz zainteresowaniami. Kurs ten szczególnie kierujemy do osób, które mają ukończone 40, czy nawet 50 lat i uważają, że już za późno na naukę języka lub zniechęciły się do języka na skutek różnych wydarzeń, bądź uważają, że nie posiadają zdolności językowych.

Twierdzimy, że każdy, kto nauczył się chociażby jednego języka (np. ojczystego) jest w stanie nauczyć się i innego.  Zastosowanie opracowanych metod szybkiego uczenia się,  doświadczenie  lektorów oraz przyjazna i wesoła atmosfera na zajęciach jeszcze bardziej dynamizują ten cały proces.

Zapraszamy wszystkich do  czerpania radości z uczenia się i poznawania swoich możliwości.

Szczególnie zapraszamy osoby dorosłe, które dotychczas nie podjęły nauki  języka angielskiego, a mają chęć do rozpoczęcia edukacji i są otwarte na nowe techniki nauczania, usprawniające pamięć i pobudzające wyobraźnię.

PROGRAM NAUCZANIA

na pierwszych 3 miesiącach obejmuje następujące zagadnienia:

  1.  Skojarzenia – Prezentacja metody szybkiego uczenia się poprzez skojarzenia
  2. Alfabet – Zapoznanie z alfabetem angielskim w nowatorski sposób
  3. Kim jestem? – Przedstawianie siebie i innych osób
  4. Wymowa – Ćwiczenie wymowy i znaczenia poszczególnych wyrazów oraz ich zrozumienia ze słuchu
  5. Gdzie to jest? – Opisywanie i zadawanie pytań dotyczących rozmieszczenia przedmiotów w przestrzeni
  6. Kategorie – Zadawanie pytań o kategorię przedmiotu
  7. Rodzina – Opisywanie upodobań, planów i umiejętności
  8. Zawody – Opisywanie zawodów
  9. Miasto (ulice, sklepy) – Opisywanie tras, poruszanie się po mieście, czytanie mapy
  10. Piotr & czas – Plan dnia, rozkład zajęć w czasie, określanie czasu
  11. Gospodarstwo domowe – Opisywanie cech poszczególnych sprzętów domowych

Angielski dla zaawansowanych

Angielski dla zaawansowanych – dorośli

 Można dołączyc do grupy!

Specjalizujemy się w prowadzeniu praktycznych zajęć z języka angielskiego z wykorzystaniem metod szybkiego uczenia się. Metody te mają na celu przyspieszenie procesu uczenia się w sposób naturalny, zgodny z indywidualnymi cechami (szybkością przyswajania wiedzy i umiejętności) oraz zainteresowaniami. Kurs ten szczególnie kierujemy do osób, które mają ukończone 40, czy nawet 50 lat i uważają, że już za późno na naukę języka lub zniechęciły się do języka na skutek różnych wydarzeń, bądź uważają, że nie posiadają zdolności językowych.

Homeopatia w leczeniu zwierząt

HOMEOPATIA W LECZENIU ZWIERZĄT DOMOWYCH

CELE ZAJĘĆ:

Zapoznanie wlaścicieli zwierząt domowych w niesieniu pomocy weterynaryjnej za pomocą leków homeopatycznych

PROGRAM NAUCZANIA:

1. Podstawy teoretyczne homeopatii.
2. Rodzaje leków homeopatycznych i możliwości ich zastosowania w leczeniu zwierząt domowych.
3. Przykładowe schematy leczenia niektórych chorób psów i kotów
 
Szczegółowe informacje na temat szkolenia zawarte w dalszej części.

Różne formy działań terapeutycznych, mających na celu podniesienie samooceny osób z choroba nowotwor

RÓZNE FORMY DZIAŁAŃ TERAPEUTYCZNYCH

MAJĄCYCH NA CELU PODNIESIENIE SAMOOCENY

OSÓB Z CHOROBĄ NOWOTWOROWĄ

Szkolenie przeznaczone jest dla:   psychologów, pedagogów,  nauczycieli, terapeutów,  pielęgniarek, wolontariuszy, pracowników: hospicjum, socjalnych, MOPS, PCPR, fundacji, stowarzyszeń, itp. instytucji 

Cel zajęć: Zapoznanie uczestników z różnymi formami  działań terapeutycznych i ich rolą w procesie zdrowienia

Zajęcia warsztatowe, prezentujące różne formy aktywizowania osób  przewlekle chorych,  z elementami teorii obejmującej ich  pozycję psycho-społeczną  i ukazującej konieczność aranżowania sytuacji wspierających poczucie własnej wartości.

Rezultaty: Uczestnik wie jak wyglądają różne formy działań terapeutycznych

i umie się nimi posługiwać 

W PROGRAMIE m.in..:

Część teoretyczna

 

  -Sytuacja psychospołeczna osób z chorobą nowotworową

  -Rola terapii zajęciowej w procesie zdrowienia

  -Omówienie różnych form działań terapeutycznych i ich roli

·         Arteterapia

·         Muzykoterapia

·         Biblioterapia

·         Zooterapia

 

Część warsztatowa

 

   – Arteterapia –zajęcia praktyczne –wykonanie prac wybranymi technikami    (decoupage, witraże, linoryty itp.)

   -Muzykoterapia- zajęcia praktyczne