SEMINARIA PODYPLOMOWE Z ZAKRESU HOMEOPATII I HOMOTOKSYKOLOGII

W dniach 07 – 08 maja 2016 r. zapraszamy na: 
 SEMINARIUM PODYPLOMOWE Z ZAKRESU HOMEOPATII  I HOMOTOKSYKOLOGII

TEMAT:
Podstawy fizjologii i patofizjologii
chorób układu krążenia

Seminaria te są przewidziane dla homeopatów, którzy ukończyli szkolenie I stopnia (minium 360godz.) i uzyskali dyplom homeopaty zawodowego.      Seminaria mają na celu aktualizację wiedzy i umiejętności już posiadanych (wykłady i dyskusje typu refreshment training) oraz pozyskanie nowej wiedzy dostarczanej  zarówno przez najnowsze wyniki badań naukowych podstawowych w zakresie istotnym dla homeopatii jak i wyniki badań klinicznych nad zakresami skuteczności  leków homeopatycznych.

 

PROGRAM ZAJĘĆ:

 

  1. Anatomiczna i histopatologiczna budowa serca, ukrwienie serca.
  2. Powstawanie i przewodzenie impulsów w sercu.
  3. Układ naczyniowy.Budowa i rozmieszczenie naczyń krwionośnych, tętnic i żył. Naczynia limfatyczne.
  4. Krążęnie płucne i krążenie ogólne. Krążenie włośniczkowe.
    Wspomaganie homeopatycznei antyhomotoksyczne terapii chorób układu krążenia.
  5. Zastosowanie leków homeopatycznych i antyhomotoksycznych w nadciśnieniu tętniczym.
  6. Zastosowaniu leków homeopatycznych i antyhomotoksycznych w zaburzeniach rytmu serca.
  7. Leki homeopatyczne i antyhomotoksyczne w terapii niedokrwienia mięśnia serca; wspomaganie homeopatyczne i antyhomotoksyczne terapii choroby niedokrwiennej serca i zawału serca.
  8. Zastosowanie leków homeopatycznych i antyhomotoksycznych w terapii niewydolności serca
  9. Leki homeopatyczne i antyhomotoksyczne w terapii chorób tętniczych i żylnych

 

 

 

 

Prowadzenie: Zenobiusz Żołnowski

WYMIAR GODZIN: 17

 

 

 

Astrologia- astrokartografia

WYKORZYSTANIE RELOKACJI, ASTROKARTOGRAFII I PRZESTRZENI LOKALNEJ DO MODYFIKACJI POTENCJAŁÓW URODZENIOWYCH

Możemy przyjąć, że pozycje planet w znakach zodiaku ukazują globalny charakter ludzkiego Przeznaczenia, zaś ich pozycje w domach reprezentują przeznaczenie lokalne, będące udziałem konkretnego człowieka w ściśle określonym miejscu na Ziemi. Zmieniając dzięki relokacji horoskopu położenia planet w domach, zmieniamy tym samym warunki realizacji przeznaczenia lokalnego, i również w pewnym sensie globalnego.

 w PROGRAMIE:

1.      Co to jest relokacja kosmogramu natalnego.

2.      Jak ją obliczyć bez komputera.

3.      Jakich jej skutków możemy się spodziewać.

4.      Co możemy zyskać i co stracić w wyniku relokacji.

5.      Relokacyjne zmiany kosmogramu, w kierunkach wschód-zachód i północ-południe. 

Astrokartografia natalna – indywidualna, osobista mapa planetarnej sieci energetycznej dla naszego globu. Astrologiczna przestrzeń lokalna – odwzorowanie urodzeniowego kosmogramu na fragmencie powierzchni kuli ziemskiej. 

6.      Astrokartografia. Czym jest i jak powstaje. Jak ją sporządzić bez komputera.

7.      Jak interpretować i wykorzystywać mapę astrokartograficzną.

8.      Astrologiczna przestrzeń lokalna, jak ją wyznaczyć.

9.      Jak ją interpretować i wykorzystywać zawarte w niej dane.

10.  Wpływ zmian położeń progresywnych i tranzytowych planet na realizację reloskopu i wykorzystanie mapy astrokartograficznej oraz przestrzeni lokalnej.

11.  Wykorzystanie reloskopów, map astrokartograficznych i planów przestrzeni lokalnej w synastrii.

12.  Przykładowe interpretacje relokacyjnych, astrokartograficznych modyfikacji oraz przestrzeni lokalnych.  

W pełni zinterpretowany horoskop urodzeniowy jest sumą możliwości zawartych w przeznaczeniu globalnym, modyfikowanym możliwościami zmiennego przeznaczenia lokalnego, aktualizowanego wpływem progresji i tranzytów. Prawdziwym polem do popisu dla nowoczesnych astrologów są synastryczne połączenia przestrzeni lokalnych partnerów oraz większych grup wspólnie funkcjonujących ludzi. Astrologia porównawcza niesłychanie się rozwinie – po dołączeniu informacji uzyskanych z zastosowania relokacji, astrokartografii i astrologicznej przestrzeni lokalnej.

Trening umiejętności nawiązywania kontaktu z pacjentem uzależnionym

TRENING UMIEJĘTNOŚCI NAWIĄZYWANIA

 KONTAKTU Z PACJENTEM UZALEŻNIONYM

Szkolenie przeznaczone jest dla: 

 psychologów, terapeutów, nauczycieli, pielęgniarek, wolontariuszy, pracowników: socjalnych,  MOPS, PCPR, fundacji, stowarzyszeń, itp. instytucji 

Cel zajęć: zwiększanie skuteczności działań terapeutycznych w pracy z osobami uzależnionymi 

 W PROGRAMIE M.INN.:

1. Obraz człowieka uzależnionego, zgłaszającego się po pomoc:
  •  stan emocjonalny osoby uzależnionej,
  •  funkcje używki,
  •  charakterystyka osoby uzależnionej,
  •  czynniki wzmacniające i osłabiające motywację,
  •  organizacja sesji wstępnej   
    Ćwiczenia:               
– uczucia towarzyszące pierwszym godzinom treningu              
– "ślepiec" prowadzony za rękę, głosem przewodnika, samodzielny ale asekurowany.              
 – rozmowa wstępna terapeuta – pacjent w parach, na forum grupy.
2. Proces zdrowienia w terapii uzależnień, charakterystyka porównawcza:
  •  proces zdrowienia w lecznictwie odwykowym wg. J.Melibrudy: 
– etapy procesu zdrowienia, 
– fazy procesu zdrowienia.
  • czynniki leczące w procesie terapii wg J.Czabały:               
 – koło zmian,                
– etapy procesu przemian.     
            
3. Rola diagnozy wstępnej w terapii uzależnień:
 definicja diagnozy wstępnej i jej funkcji w procesie terapii,       
  • kryteria uzależnień wg ICD10,        
  • fazy rozwoju choroby: alkoholowej, nikotynowej, narkomanii,
  •  rodzaje i rola testów w procesie diagnostycznym.       
Ćwiczenia: zbierania i analizowania informacji o pacjencie                
– ćwiczenia umiejętności obserwowania pacjenta,                
– wywiad amnestyczny,                
– ćwiczenie umiejętności rozpoznawania symptomów zespołu zależności,                
 – ćwiczenie umiejętności posługiwania się kwestionariuszami faz rozwoju choroby/nikotynowej i alkoholowej/,

– opis przypadku na podstawie zebranych informacji.  
 

Doskonalenie umiejętności interpersonalnych w kontakcie z osobą będącą w kryzysie.

DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI

 INTERPERSONALNYCH

 W KONTAKCIE Z OSOBĄ BĘDĄCĄ W KRYZYSIE

Szkolenie przeznaczone jest dla: 

pracowników: socjalnych,  MOPS, DPS, PCPR,Ośrodków Interwencji Kryzysowej,  fundacji, stowarzyszeń,wolontariuszy oraz innych jednostek realizujących programy terapeutyczno-wychowawcze

Cel zajęć: efektywne świadczenie pomocy osobom w kryzysie, redukcja symptomów i przywrócenie równowagi psychicznej.

W PROGRAMIE m.in..:

1.      Interwencja kryzysowa jako specyficzna forma pomocy krótkoterminowej.
2.      Fazy i etapy interwencji kryzysowej.
3.      Cechy osób skutecznie pomagających.
4.      Umiejętności komunikacyjne:– Słuchanie przekazów werbalnych
– Postrzeganie przekazów niewerbalnych
– Werbalne i niewerbalne reagowanie     
5.   Komunikacja emocjonalna:            
– Identyfikowanie emocji klienta            
– Monitorowanie i skuteczne radzenie sobie z własnymi emocjami.

 6.  Zmienne występujące po stronie klienta.

Forma zajęć – Mini- wykład, zajęcia warsztatowe, dyskusja, psychoedukacja.

Asertywnośc w relacjach zawodowych

ASERTYWNOŚĆ W RELACJACH ZAWODOWYCH

– WARSZTAT

Szkolenie przeznaczone jest dla: 

 pracowników  tzw.zawodów pomocowych: pielęgniarek, rehabilitantów, opiekunów osób starszych, pracowników socjalnych, pracowników hospicjum, wolontariuszy oraz osób zainteresowanych tematem 

CEL ZAJĘĆ   Podniesienie profesjonalizmu w obsłudze klienta; wdrażanie nowych modeli i strategii zachowań u  pracowników;  tworzenie nowoczesnego i kompetentnego wizerunku instytucji 

 W PROGRAMIE M.INN.:

1. Techniki wspierające zachowania asertywne.

2. Jak asertywnie powiedzieć NIE?

3. Werbalne sygnały asertywności.

4. Obrona swoich granic.

5. Ćwiczenia w odmawianiu

Szkolenie jest ukierunkowane pod pracę z osobami podopiecznymi. Na zajęciach zostaną przedstawione metody i techniki  pracy, które będą przydatne w kontakcie m.in. z osobami starszymi, chorymi, zaniedbanymi spłecznie,

Celem zajęć jest poznanie technik, które uniemożliwią stosowanie manipulacji,  będą przydatne w motywowaniu podopiecznych do zmian,  rozwiązywaniu sytuacji konfliktowych,  unikaniu zachowań agresywnycvh lub egoistycznych. 

 

Praca z klientem przejawiającym zaburzenia psychiczne

PRACA Z KLIENTEM PRZEJAWIAJĄCYM

ZABURZENIA PSYCHICZNE

30-31.08.2014

Szkolenie przeznaczone jest dla: 

  terapeutów, pielęgniarek, wolontariuszy, pracowników: socjalnych,  MOPS, PCPR, fundacji, stowarzyszeń, izb celnych, urzędów skarbowych

oraz wszystkich osób zainteresowanych tym tematem  

Cel zajęć: podniesienie skuteczności w pracy z klientem  

W PROGRAMIE m.in..:

1.     Typy klientów trudnych.
2.     Klienci z zaburzeniami psychicznymi:
– nerwice (zaburzenia lękowe, zespół natręctw, nerwica histeryczna, nerwica depresyjna)
– zaburzenia osobowości (psychopatia, uzależnienia, zaburzenia seksualne),
– upośledzenia umysłowe. 
4.     Rozpoznawanie zaburzeń psychicznych
5.     Sposoby reagowania i wskazówki do pracy z klientami z zaburzeniami psychicznymi
– psychozy (paranoja, schizofrenia, choroby afektywne),

Jak tworzyć i utrzymywać dobre relacje z podpopiecznymi

JAK TWORZYĆ I UTRZYMYWAĆ DOBRE RELACJE

 Z PODOPIECZNYMI

Szkolenie przeznaczone jest dla: 

 pielęgniarek, wolontariuszy, pracowników: socjalnych, DPS, MOPS, PCPR, fundacji, stowarzyszeń, itp. instytucji 

Cel zajęć: poszerzenie wiedzy  i umiejętności doskonalących warsztat pracy pracowników Pomocy Społecznej

W PROGRAMIE m.in..:

1.  Poznajmy się – po co ja tu przyjechałem? -zajęcia o charakterze integracyjnym /poznanie oczekiwań uczestników, zasad i programu warsztatu/
2.   Komunikacja – werbalna , niewerbalna  -warsztat 
3.   Cechy dobrej relacji /co sprzyja co ją utrudnia/ -warsztat     
4.   Prawa Człowieka – prawa Pacjenta –  prawa opiekuna – granice  psychologiczne -wykład, warsztat     
5.  Etyka zawodowa pracowników związanych z udzielaniem pomocy  –  wykład , dyskusja     
6.  Obraz osoby potrzebującej pomocy – warsztat      
7 –  Moja praca – warsztat  doskonalenia umiejętności  
– Co mi daje satysfakcję w pracy?  A co mi ją odbiera?         
– Praca w trudnych warunkach – stres , złość, agresja, przemoc     
8.  Elementy twórczego rozwiązywania problemów

Asertywność w życiu codziennym

ASERTYWNOŚĆ W ŻYCIU CODZIENYM – WARSZTAT

PROGRAM NAUCZANIA:

Cele nauczania:

  • nabycie postaw i zachowań podkreślających własną wartość i wyrobienie szacunku do siebie samego

Asertywność – to:

  • Przeświadczenie, że Twoje opinie, przekonania, myśli i uczucia są równie ważne jak czyjekolwiek i że inni ludzie również mają prawo żywić takie przeświadczenie o sobie.
  • Jest to więc świadomość swoich własnych praw, ale przy jednoczesnym uznaniu takich samych praw innych ludzi.
  • Asertywność to utrzymywanie stałego kontaktu z własnymi potrzebami i pragnieniami.
  • To wyrażanie samego siebie w sposób jasny i bezpośredni oraz przywiązywanie znaczenia do tego co się myśli i czuje.
  • To też uznawanie wartości samego siebie takim jakim się jest, ze świadomością swoich możliwości i ograniczeń.