Metody szybkiego uczenia się

METODY SZYBKIEGO UCZENIA SIĘ

– dla młodzieży i osób dorosłych –

CEL ZAJĘĆ:

Nowe koncepcje kształcenia, które polegają na wykorzystaniu wyobraźni, wolnych skojarzeń i ciągłym rozwoju pamięci zakładają, iż w każdym z nas drzemią nieograniczone możliwości rozwoju i kreowania siebie i otoczenia, dzięki którym nauka może się stać prawdziwą przyjemnością i przygodą a nie jedynie przykrym obowiązkiem. Dodatkowo metody te mogą być z powodzeniem wykorzystywane  nie tylko przy uczeniu się konkretnego przedmiotu, lecz także w codziennych sytuacjach.
    W rezultacie lepsza pamięć, lepsza świadomość, to także szybsze podejmowanie decyzji, większa chęć do działania i realizowania własnych celów oraz zamierzeń.

Zajęcia maja na celu:

  • Opanowanie technik usprawniających pamięć (tak wzrokową, słuchową jak i kinetyczną)
  • Pobudzenie własnej wyobraźni poprzez częstsze korzystanie ze skojarzeń by łatwiej i efektywniej zapamiętywać oraz poruszać się w dzisiejszym, tak szybko zmieniającym się świecie (zestawy obrazów, symboli i kolorów zapewniających lepsze zapamiętywanie i co szczególnie ważne, odtwarzanie poznanej wiedzy
  • Umiejętność korzystania z metody "brainstorm" " burzy mózgu"
  • Nauka motywacji i stawiania celów,
  • Zapoznanie z różnymi technikami zapamiętywania i budowania skojarzeń,
  • Rozwijanie umiejętności pracy z własnym umysłem i ciałem,
  • Umiejętne korzystanie z techniki twórczego myślenia,
  • Obserwacja własnych osiągnięć.

Zajęcia mają charakter warsztatowy i obejmują w głównej mierze ćwiczenia mające na celu wskazanie zależności pomiędzy stanem psychofizycznym uczącego się a jego osiągnięciami. Pozwalają doświadczać tych metod a nie jedynie teoretycznie je przyjąć. Mają w końcu zachęcać jednostki do dalszego poszukiwania własnych możliwości i rozwoju twórczych zdolności.

 PROGRAM NAUCZANIA:

  • Metody uczenia się (wady i zalety dawnych i współczesnych metod uczenia się).
  • Style uczenia się (wzrokowy, słuchowy, kinestyczny) i jak je rozpoznawać?
  • Jak się uczyć i dlaczego?
  • Sztuka stawiania sobie celów i ich wpływ na naukę.
  • Czy nauka może być zabawą i przygodą?
  • Potęga motywacji.
  • Pobudzanie i kształtowanie własnych zainteresowań.
  • Sens i umiejętne korzystanie z ”burzy mózgu” (brainstorm)
  • Twórcze i odtwórcze myślenie oraz działanie.
  • Funkcjonowanie umysłu i możliwości jego wykorzystania.
  • Siła wyobraźni i skojarzeń.
  • Graficzne formy wspomagania procesu uczenia się (wykresy, tabele, ”mind-maping”, kolory itp.)
  • Czy stres ma wpływ na naukę? Jak radzić sobie ze stresem?
  • Znaczenie relaksu podczas nauki (muzyka aktywizująca pracę umysłu i całego ciała, ćwiczenia fizyczne relaksujące organizm, arteterapia).
  • Jak zdawać egzaminy w poczuciu pewności siebie i wewnętrznego spokoju?
  • Efektywnie sporządzanie notatek.
  • Jak szybko i wydajnie czytać?
  • Sztuka efektywnego słuchania.
  • Jak uczyć się języków obcych? (w tym elementy języka angielskiego, czy np. japońskiego)
  • Jak zapamiętywać: liczby, nazwiska, daty, imiona, fakty, twarze, numery telefonów, słówka, wyrażenia, wzory itp.

Szczegóły

TERMIN:

      26-27.04.2014

CENA:

360zł (za 2 weekiendy) 

SPOSÓB REALIZACJI ZAJĘĆ:

ćwiczenia,warsztaty 

PROWADZĄCY:

mgr Andrzej Siepetowski (metodyk nauczania językow obcych)

MIEJSCE:

Akademia Zdrowia i Edukacji Twórczej "Creator" Łódź, Pl. Wolności 12, II p.

ILOŚĆ MIEJSC:

wg zgłoszeń

ZAPISY:

   biuro@creator.edu.pl, 42 632 25 91