Start O nas Projekty unijne Medycyna naturalna Psychologia Psychosomatyka Galeria Kadra OKZ Creator Wirtualne biura Oferta wynajmu sal Informacja o plikach cookies
Metody szybkiego uczenia Utwórz PDF Drukuj Poleć znajomemu
Redaktor: Administrator   
02.11.2012.

     METODY SZYBKIEGO UCZENIA

- dla osób dorosłych -

CEL ZAJĘĆ:

  • Nowe koncepcje kształcenia, które polegają na wykorzystaniu wyobraźni, wolnych skojarzeń i ciągłym rozwoju pamięci zakładają, iż w każdym z nas drzemią nieograniczone możliwości rozwoju i kreowania siebie i otoczenia, dzięki którym nauka może się stać prawdziwą przyjemnością i przygodą a nie jedynie przykrym obowiązkiem. Dodatkowo metody te mogą być z powodzeniem wykorzystywane  nie tylko przy uczeniu się konkretnego przedmiotu, lecz także w codziennych sytuacjach.

    W rezultacie lepsza pamięć, lepsza świadomość, to także szybsze podejmowanie decyzji, większa chęć do działania i realizowania własnych celów oraz zamierzeń. 

     METODY SZYBKIEGO UCZENIA
- dla osób dorosłych -

CEL ZAJĘĆ:

  • Nowe koncepcje kształcenia, które polegają na wykorzystaniu wyobraźni, wolnych skojarzeń i ciągłym rozwoju pamięci zakładają, iż w każdym z nas drzemią nieograniczone możliwości rozwoju i kreowania siebie i otoczenia, dzięki którym nauka może się stać prawdziwą przyjemnością i przygodą a nie jedynie przykrym obowiązkiem. Dodatkowo metody te mogą być z powodzeniem wykorzystywane  nie tylko przy uczeniu się konkretnego przedmiotu, lecz także w codziennych sytuacjach.

    W rezultacie lepsza pamięć, lepsza świadomość, to także szybsze podejmowanie decyzji, większa chęć do działania i realizowania własnych celów oraz zamierzeń.

Zajęcia maja na celu:
  • Opanowanie technik usprawniających pamięć (tak wzrokową, słuchową jak i kinetyczną)
  • Pobudzenie własnej wyobraźni poprzez częstsze korzystanie ze skojarzeń by łatwiej i efektywniej        zapamiętywać oraz poruszać się w dzisiejszym, tak szybko zmieniającym się świecie (zestawy            obrazów, symboli i kolorów zapewniających lepsze zapamiętywanie i co szczególnie ważne,               odtwarzanie poznanej wiedzy
  • Umiejętność korzystania z metody „brainstorm” – burzy mózgu
  • Nauka motywacji i stawiania celów,
  • Zapoznanie z różnymi technikami zapamiętywania i budowania skojarzeń,
  • Rozwijanie umiejętności pracy z własnym umysłem i ciałem,
  • Umiejętne korzystanie z techniki twórczego myślenia,
  • Obserwacja własnych osiągnięć.

Zajęcia mają charakter warsztatowy i obejmują w głównej mierze ćwiczenia mające na celu wskazanie zależności pomiędzy stanem psychofizycznym uczącego się a jego osiągnięciami. Pozwalają doświadczać tych metod a nie jedynie teoretycznie je przyjąć. Mają w końcu zachęcać jednostki do dalszego poszukiwania własnych możliwości i rozwoju twórczych zdolności.

PROGRAM NAUCZANIA:

  • Metody uczenia się (wady i zalety dawnych i współczesnych metod uczenia się).
  • Style uczenia się (wzrokowy, słuchowy, kinestyczny) i jak je rozpoznawać?
  • Jak się uczyć i dlaczego?
  • Sztuka stawiania sobie celów i ich wpływ na naukę.
  • Czy nauka może być zabawą i przygodą?
  • Potęga motywacji.
  • Pobudzanie i kształtowanie własnych zainteresowań.
  • Sens i umiejętne korzystanie z „burzy mózgu” (brainstorm)
  • Twórcze i odtwórcze myślenie oraz działanie.
  • Funkcjonowanie umysłu i możliwości jego wykorzystania.
  • Siła wyobraźni i skojarzeń.
  • Graficzne formy wspomagania procesu uczenia się (wykresy, tabele, „mind-maping”, kolory itp.)
  • Czy stres ma wpływ na naukę? Jak radzić sobie ze stresem?
  • Znaczenie relaksu podczas nauki (muzyka aktywizująca pracę umysłu i całego ciała, ćwiczenia            fizyczne relaksujące organizm, arteterapia).
  • Jak zdawać egzaminy w poczuciu pewności siebie i wewnętrznego spokoju?
  • Efektywnie sporządzanie notatek.
  • Jak szybko i wydajnie czytać?
  • Sztuka efektywnego słuchania.
  • Jak uczyć się języków obcych? (w tym elementy języka angielskiego, czy np. japońskiego)
  • Jak zapamiętywać: liczby, nazwiska, daty, imiona, fakty, twarze, numery telefonów, słówka,             wyrażenia, wzory itp
  • TERMIN:

    12-13 marzec 2013

    CENA:

    (cena obejmuje kurs przygotowany na 30 godzin, 2 zjazdy weekendowe), Istnieje możiwość wpłat w 2 ratach

    SPOSÓB REALIZACJI ZAJĘĆ:

    ćwiczenia,warsztaty

    PROWADZĄCY:

    mgr Andrzej Siepetowski (metodyk nauczania językow obcych)

    MIEJSCE:

    Akademia Zdrowia i Edukacji Twórczej „Creator”, Łódź, Pl. Wolności 12, II p.

    DOJAZD:

    Z dworca Łódź Widzew tramwaj nr 9 z przesiadką przy ul. Kościuszki na każdy tramwaj który jedzie do ul. Legionów.

    Z dworca Łódź Kaliska: autobus linii 99 lub 86.

    ZAPISY:

    drogą elektroniczną lub telefoniczną:

    42 632 25 91, 512 370 212, biuro@creator.edu.pl

    Zmieniony ( 28.11.2012. )
     
    « poprzedni artykuł

    Certyfikat

    Newsletter

    newsletter creator.edu.pl


    Wiadomość HTML?

    Obraz losowy